Här finns information om
hur du kan kontakta riksdagen.
En del människor i riksdagen jobbar med att svara på frågor. Du kan fråga om arbetet i riksdagen, om hur saker fungerar i riksdagen och om EU.
Foto: Melker Dahlstrand
Telefon och postadress
Vill du till exempel prata med en ledamot
eller ett parti
så kan du ringa eller skriva brev.
Ring riksdagens växel: 08-786 40 00
Skriv till:
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm
Har du svårt att tala, skriva eller minnas
kan du få hjälp av Teletal: 020-22 11 44
Texttelefoni är för dig med texttelefon: 90 160
Har du frågor om riksdagen och EU?
Vill du veta något om riksdagen eller om EU
så kan du ringa till Riksdagsinformation.
De svarar på frågor måndag till fredag.
Samtalen kostar ingenting.
E-post: riksdagsinformation@riksdagen.se
Telefon: 020-349 000
Öppettider:
Måndag – fredag klockan 9–12 och 13–15
Öppettiderna är begränsade inför helgdagar och lov.
Vill du läsa en allmän handling?
De flesta dokument som finns
hos Riksdagsförvaltningen
är allmänna handlingar.
Du kan be att få läsa en allmän handling.
E-post: registrator.riksdagsforvaltningen@riksdagen.se
Fax: 08-786 51 30
Växel: 08-786 40 00
Postadress: Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm
Öppettider:
Måndag – fredag klockan 9.00–11.30 och 13.00–16.00
Öppettiderna är begränsade inför helgdagar och lov.